Crònica III Workshop Democràcia i Participació.

Els dies 11 i 12 de maig la Fundació Nexe va celebrar el seu III Workshop de Democràcia i Participació en el Col·legi Major Rector Pesset de València. L’acte fou co-organitzat per la Fundació Coppieters, que hi fou representada per Josep Vall.

El Workshop constà de diferents panels. El primer reuní a quatre acadèmics de diversos països Europeus per a debatre sobre cóm els nacionalismes minoritaris poden desafiar l’odre constitucional dels seus països. La intervenció inicial fou a càrrec de Nicola McEwen, professora de la Universitat d’Edimburg, que posà de manifest la importància dels diversos referèndums com a clau per a resoldre els conflictes entre Escòcia i el Regne Unit. També en aquest sentit fou la intervenció del professor Oscar Mazzoleni, de la Universitat de Lausanne, al exposar la importància de les iniciatives ciutadanes i la celebració de referèndums com un dels pilars per a canviar el model territorial i la constitució a Suissa. D’altra banda, la professora de la Universitat Lliure de Brussel·les, Emilie van Haute, va exposar les transformacions experimentades pel federalisme belga en les darreres dècades, i la rellevància dels acords consocionals acordats entre àrees culturals i territorials. Finalment, André Fazi, professor de la Universitat de Còrsega, va exposar les dificultats del nacionalisme cors en la cerca d’una major autonomia política, tot i els seus successius èxits electorals.

Continua la lectura de Crònica III Workshop Democràcia i Participació.