Presentació

I Workshop del Green Lab de la Fundació Nexe.

Pacte Verd Europeu o Decreixement Econòmic? Cap a una societat del benestar

Amb l’objectiu de reflexionar sobre el futur de l’ecologisme valencià, el Green Lab de la Fundació Nexe organitza el seu primer Workshop. Junt amb la Fundació Coppieters i l’Institut d’Estudis de la Vall d’Albaida, Nexe examina els diferents models ecosocials proposats per abordar la transició ecològica a Europa.

Com pot el valencianisme contribuir al debat de polítiques verdes europees? Quin model econòmic permet abordar els reptes de la transició ecològica amb major eficiència: el decreixement o un Nou Pacte Verd Europeu?

El I Workshop del Green Lab busca així reunir professors i persones expertes del món acadèmic, periodistes, estudiants, activistes i càrrecs electes per debatre les interrelacions entre l’actual model econòmic i la crisi climàtica a Europa, així com la necessitat de canviar el model productiu al País Valencià per fer front al repte del canvi climàtic.

La jornada, que se celebrarà a Ontinyent el 10 de desembre, comptarà amb unes ponències i amb la participació de veus expertes en dos taules de debat. La primera taula analitzarà les tendències i interrelacions entre l’economia global i l’ecologisme polític, amb el focus posat al continent europeu.  La segona, posarà a debat la natura dels moviments ecologistes i de les polítiques públiques valencianes en relació als paradigmes del Nou Pacte Verd i el decreixement econòmic i permetrà intercanviar bones pràctiques i models d’èxit en la transició cap a una economia verda i del benestar.