Dia 17 d’octubre de 2023

9.45 h. Obertura institucional

• Anna Perpinyà Saragossà, secretària general de la Fundació Nexe
  • Vicent Satorres Calabuig, subdirector general de política lingüística
  • Susanna Pardines, coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe

10.00 h. Ponència I. El compliment de la Carta Europea per part dels estats membres

A càrrec de Fernando Ramallo, catedràtic de Lingüística General de la Universitat de Vigo i membre del Comité d’Experts de la Carta Europea entre 2013 i 2019

Presenta: Raquel Casesnoves, professora del Departament de Filologia Catalana (UV)

10.45 h. Pausa-café

11.15 h. Taula redona. Llengües minoritzades d’Europa I

• Myriam Guillevic, professora de bretó en la Universitat de Rennes (bretó)
  • Bernadette O’Rourke, catedràtica de Sociolingüística i Estudis Hispànics a la Universitat de Glasgow (irlandés)
  • David Córdoba Bou, comunicador viatger (sami)

Modera: Josep Àngel Mas, professor del Departament de Lingüística Aplicada (UPV)

12.30 h. Ponència II: Podem tenir un bon sistema de drets lingüístics en un estat europeu multilingüe?

A càrrec de Vicenta Tasa, professora de Dret Constitucional de la Universitat de València

Presenta: Susanna Pardines, coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe

13.15 h. Dinar

16.00 h.  Ponència III.   Anàlisi de l’informe presentat per l’estat espanyol al Consell d’Europa sobre el compliment de la Carta.

A càrrec de Xabier Arzoz, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat Nacional d’Educació a Distància

Presenta: Rafael Castelló, professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social (UV)

16.45 h. Taula redona. Llengües minoritzades d’Europa II

• Reglindis De Ridder, professora d’estudis holandesos en la Universitat d’Estocolm (holandés)