Crònica del II Workshop d’Identitat i Cultura

Els dies 21 i 22 de setembre tingué lloc a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València el II Workshop d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe, que enguany s’ha centrat en els ‘Mitjans de comunicació i identitats plurals de l’Europa multicultural’. El congrés, que s’organitza conjuntament amb el Centre Maurits Coppieters (CMC), es va centrar en analitzar la importància dels mitjans de comunicació a les nostres societats, així com el seu paper com a generadors d’identitat i discursos. Davant la imminent obertura de la nova radiotelevisió pública valenciana, des de la Fundació Nexe hem volgut posar damunt la taula alguns dels diferents aspectes que s’hauran d’abordar per a la seua construcció amb professionals especialitzats en diferents àmbits. Continua la lectura de Crònica del II Workshop d’Identitat i Cultura

La Fundació Nexe, juntament amb el Centre Maurits Coppieters, entitat d’àmbit europeu de la qual la Fundació Nexe n’és part, organitza el 21 i 22 de setembre el II Workshop d’Identitat i Cultural, titulat “Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural”, que tindrà lloc a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.

Els mitjans audiovisuals ocupen un espai central en les societats contemporànies. Són eines imprescindibles en la construcció social de la realitat i conformen políticament les identitats col·lectives. En aquest sentit, els media generen referents, símbols i relats compartits que assimilem diàriament, quasi sense adonar-nos-en. El Workshop pretén explorar aquest panorama, congregant persones expertes d’àmbit europeu que exposaran els desafiaments i oportunitats de construir un sistema de radiotelevisió nou des de diferents perspectives: la iniciativa política, l’estructura de les emissions, la selecció de continguts i la política lingüística.

Programa del workshop

El dijous 21 de setembre tindrà lloc l’obertura institucional amb la participació d’Empar Marco, directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, Javier Marzal, portaveu de la Comissió Interuniversitària a favor d’una Radiotelevisió Pública Valenciana i Günther Dauwen, secretari general del Centre Maurits Coppieters.

Continua la lectura de El II Workshop d’Identitat i Cultura abordarà els reptes d’engegar la nova radiotelevisió pública valenciana

La CIRTPV co·labora en el II Workshop Internacional d’Identitat i Cultura

Des de la Fundació Nexe ens plau anunciar que la Comissió Interuniversitària a favor d’una Radiotelevisió Pública Valenciana (CIRTPV) formada per les cinc universitats públiques valencianes col·labora en el II Workshop Internacional d’Identitat i Cultura.

La CIRTPV és la comissió constituïda a proposta de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes amb l’objectiu de generar un espai de reflexió, anàlisi i ordenació de la diversitat d’iniciatives per tal d’integrar recursos, sinergies i propostes, a fi de garantir un servei bàsic de comunicació audiovisual en valencià i propiciar les bases de la futura radiotelevisió pública valenciana.

Continua la lectura de La CIRTPV co·labora en el II Workshop Internacional d’Identitat i Cultura

Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural

Els mitjans audiovisuals ocupen un espai central en les societats contemporànies. Són eines imprescindibles en la construcció social de la realitat: produeixen informació, cohesionen els grups, difonen valors, hàbits de consum i patrons de conducta. Però també conformen políticament les identitats col·lectives. En els estats-nació, els media segreguen referents, símbols i relats compartits que assimilem a diari, quasi sense adonar-nos-en. Per la seua banda, les cultures minoritàries aspiren a dotar-se de mitjans propis, generalment públics, que articulen de manera satisfactòria la identitat particular, la diversitat interna i l’obertura al món.

Continua la lectura de Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural