Investigadors, professionals i empresaris es donaran cita a la Universitat de València per analitzar l’economia valenciana i aportar les seves “receptes” per millorar-la

La Fundació Nexe, la Universitat de València (UV) i la Càtedra d’Economia Valenciana de la Universitat Politècnica organitzen el III Workshop d ‘Economia Valenciana, el major fòrum d’anàlisi conjunt entre acadèmics i empresaris a nivell autonòmic.

Les dues universitats públiques de València al costat de la Fundació Nexe celebraran els propers dies 18 i 19 d’octubre el III Workshop d’Economia Valenciana, en el qual es presentaran les diferents aportacions dels experts del món econòmic, empresarial i acadèmic sobre l’actualitat de l’economia valenciana.

L’objectiu d’aquesta trobada és debatre, posar en comú i presentar a la societat les conclusions dels analistes en diferents matèries però amb un marcat enfocament territorial de l’economia. Es tracta d’ordenar i divulgar les anàlisis i les propostes per abordar els problemes actuals que es detecten en l’àmbit econòmic i empresarial valencià.

Per això, els organitzadors del workshop han recollit comunicacions acadèmiques, elaborades per diferents investigadors i economistes que han analitzat la realitat valenciana des de múltiples perspectives com:

• Pimes i empresa familiar
• Tributació i finançament autonòmic i local
• Mobilitat, transport i infraestructures
• Ordenació del territori, urbanisme i habitatge
• Logística i gestió de la cadena de subministrament
• Industrialització, sectors productius i districtes industrials
• Nova Economia
• Tecnologies de la informació i comunicació
• R + D + I i gestió de la innovació
• Emprenedoria i start-ups
• Entorn empresarial i estratègia competitiva
• Aliances estratègiques
• Estratègies i polítiques de recursos humans
• Internacionalització de l’empresa.
• Anàlisi de mercat i consumidors
• Màrqueting operatiu
• Ètica empresarial, RSE i codis de govern d’empresa
• Mercat financer valencià, entitats financeres i finançament per a pimes
• Economia social i cooperativa
• Desenvolupament, creixement econòmic i competitivitat de l’economia valenciana
• Capital humà
• Economia del turisme
• Economia de la cultura i indústries creatives
• Economia regional, polítiques urbanes i governança.
• Economia dels recursos naturals, l’energia i el medi ambient
• Economia de la salut, l’educació i el benestar
• Economia pública
• Economia laboral i demogràfica
• Història econòmica valenciana
• Població i moviments migratoris

En aquest ampli fòrum, en el qual es donaran cita investigadors, estudiants, empresaris i professionals de l’àmbit de l’economia d’empresa que busquen intercanviar idees, experiències, opinions així com resultats de les seues pròpies investigacions, es presentaran les comunicacions i es posaran en comú les conclusions a què han arribat els experts.

A més, una part fonamental del workshop la constitueixen les quatre sessions d’experts professionals, on empresaris i professionals proposaran guies de desenvolupament per als nostres clústers industrials, com gestionar i regular una activitat tan rellevant com el turisme, com atendre les necessitats específiques dels sectors productius innovadors o com posar en marxa algunes pràctiques empresarials d’èxit.

El workshop es clausurarà amb el lliurament dels Premis Caixa Popular a les millors investigacions en economia valenciana, reconeixements que compleixen la seva tercera edició.

La trobada, després de les passades edicions a València i a Castelló, congregarà al món econòmic, empresarial i polític i té com a finalitat visibilitzar les necessitats de l’empresa valenciana, així com alguns dels seus millors casos d’èxit en el marc d’una economia oberta, tecnològica i sostenible.

Ací es pot trobar més informació així com el programa de l’acte.

DECLARACIONS D’ELIES SEGUÍ. Director de la Càtedra d’Economia Valenciana de la UPV:
“La finalitat del workshop és “convertir l’economia valenciana de nou en objecte d’estudi, oferint als investigadors oportunitats per concretar les seues anàlisis a la nostra realitat empresarial i oferint als empresaris coneixement sobre les millors pràctiques d’èxit que estan desenvolupant les nostres empreses. Tot això amb l’ànim de generar un debat constructiu i plural sobre com generar un nou model productiu i de benestar “.