PROPOSTES PER AL FUTUR: RESUM DE LA TROBADA DEL TIRANT 2024

reflexió

ACV Tirant lo Blanc

Per Natxo Mollà Llin

L’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc ens definim com un col·lectiu de ciutadans i ciutadanes responsables i compromeses amb la millora de la societat valenciana, que compartim inquietuds similars i una voluntat conjunta de transformar la realitat per a guanyar un futur millor per al Poble Valencià.

El passat dissabte 20 de gener, amics, amigues, socis i sòcies ens vam congregar a Ca Revolta amb motiu de la Trobada anual del Tirant. Aquest esdeveniment és un espai que ens permet analitzar, reflexionar i construir les línies estratègiques que guiaran els pròxims dos anys de l’organització.

A través de dinàmiques participatives i taules temàtiques, exploràrem els diferents traçats entre la Fundació Nexe i l’ACV Tirant. Així com, establirem els diferents objectius per a  cada una de les àrees d’acció.

Fundació Nexe com a motor i generador d’idees del valencianisme polític. Els diferents Labs de la Fundació Nexe (GreenLab, Lab d’Economia, Lab de Democràcia i Participació, Lab d’Identitat i Cultura, i Lab de Feminisme) contribueixen de manera activa en la creació de contingut, col·laborant d’eixe mode en el disseny  de l’agenda valenciana. Cal fer valdre el material ja existent i tractar que aquest arribe a un sector més ampli de la societat.

Tirant com a Associació Cívica Valenciana generadora de sinergies, xarxa i accions de carrer. Mitjançant la col·laboració estreta amb les diferents entitats amigues d’arreu del territori, és necessari estendre les idees del valencianisme polític més enllà de la ciutat de València, comarques limítrofes, i comarques valencianoparlants. La diversitat al nostre territori és un tret fonamental, per la qual cosa cal continuar creant xarxa i construint país.

El Tirant ha de ser una peça fonamental que ajude a difondre i formar en temes que ens afecten en el dia a dia com a ciutadanes i ciutadans del País Valencià. L’autogovern, més sobiranies, la defensa del nostre territori, la diversitat, la Igualtat, l’habitatge digne o un finançament just, entre altres temes d’actualitat, són matèries que han de marcar les activitats de l’associació. Aquestes poden adoptar formats ja explorats prèviament per l’entitat, com és el cas de les “Converses” i “Passejades”, els quals han comptat amb gran acceptació.

Per tal d’arribar al públic potencial, cal difondre el nostre missatge de forma clara, accessible i visual.  Afiançar la nostra presencia a plataformes i xarxes socials, així com, col·laborar amb creadors i creadores de contingut en valencià, ens permetrà obtindre més visibilitat i, per tant, que les nostres idees permeabilitzen a un sector més ampli.

La trobada va significar un pas important per al Tirant, on es van traçar estratègies concretes per al present i futur de l’entitat. Amb un enfocament clar en la coordinació entre la Fundació Nexe i l’ACV Tirant lo Blanc, així com en la millora de la implantació, la dinamització i la comunicació, l’associació avança amb determinació cap al seu objectiu de construir un futur digne per al Poble Valencià. La diversitat d’idees i la col·laboració activa denoten el compromís continu del Tirant i la Fundació Nexe en la transformació positiva i l’enfortiment de la societat valenciana.

Natxo Mollà Llin és membre del Consell Nacional de l’ACV Tirant lo Blanc