Benvingudes i benvinguts a la Fundació Nexe

La Fundació Nexe té com a missió contribuir a la millora i al progrés de la societat valenciana mitjançant la generació, la difusió i el debat d’idees.

Som un col·lectiu de persones que tenim la voluntat d’estendre la consciència nacional valenciana a la majoria de la població del País Valencià per a assolir el màxim d’autogovern i de cohesió social possibles. Volem aprofundir en el funcionament democràtic de les nostres institucions, i volem potenciar els trets culturals, lingüístics, socials i econòmics propis del poble valencià.

La Fundació Nexe vol promoure la cooperació entre els agents socials en clau valenciana, democràtica, oberta i plural, transformadora i moderna. Aquests són els valors que ens defineixen.

Tractem múltiples temes que s’estructuren al voltant de quarte eixos, sempre pensats en un marc valencià i global, que corresponen a cadascun dels Labs o grups de treball en què ens organitzem internament:

• enfortiment de la democràcia i de la cohesió social
  • economia i sostenibilitat
  • identitat, cultura i patrimoni
  • feminisme i diversitat

Els fundadors de la Fundació Nexe són l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc i diverses persones a títol individual.