El valencianisme serà feminista o no serà. Presentació del Lab de Feminisme.

15/2/2018

Feminisme

Vivim un moment històric al País Valencià, on la Fundació Nexe representa una influent eina de pensament valencianista i d’arrelament al territori. En aquest espai de pensament crític és indispensable incloure la vessant d’equitat de gènere com a eix vertebrador de tot el pensament valencianista. Els nous feminismes integradors i globals que veuen la realitat social com un tot, posen al centre les persones, el sosteniment del planeta i el respecte pels drets humans.

És per aquestes raons que des de la Fundació Nexe volem introduir la perspectiva feminista de forma transversal al valencianisme d’esquerres des de la perspectiva de les joves generacions que reclamen un País que mire per tots i totes. En aquest marc naix el Lab de Feminisme, un espai de treball i reflexió per a generar un discurs feminista des del valencianisme cívic.

Els objectius del Lab són entroncar i unir el discurs valencianista i el feminista, i la mobilització i visibilització de les diferents vessants del pensament feminista al País Valencià.

Per a començar aquest camí, el pròxim dimecres 28 de febrer presentarem aquest espai de reflexió a València, amb la participació de Montserrat Palau, professora titular de la Universitat Rovira i Virgili i de l’Institut Interuniversitari d’Estudis de Dones i Gènere (IIEDG). Palau ha estudiat la relació entre el gènere i la construcció nacional, en publicacions com ara In/dependents: dones i projectes nacionals (Tresiquatre, 2012) o Gender and nation: conditionet identities (Berna, 2015). A més, també hi intervindran Reis Gallego, coordinadora del Lab de Feminisme, i Elies Seguí, director acadèmic de la Fundació Nexe. L’acte tindrà lloc a La Bona Vida, al carrer Palomino, 8 de València a les 19 hores.