Demos

‘El finançament dels valencians. Una insuficiència històrica’ de Rafael Beneyto, #Demos 2

El País Valencià suporta un fort dèficit fiscal amb l’administració central, a pesar que el seu nivell de renda per habitant és inferior a la mitjana estatal i molt lluny d’altres comunitats autònomes considerades riques. Des de la implantació de l’anomenat Estat de les autonomies, tots els models de finançament autonòmic ens han penalitzat i hem rebut menys recursos per habitant que la mitjana, tot i haver de prestar els mateixos serveis. Aquesta insuficiència històrica ens aboca a la limitació de l’estat del benestar (sanitat, ensenyament i serveis socials) i a la impossibilitat de tindre polítiques eficaces d’estímul de l’activitat econòmica i l’ocupació. Aquest document ens ho explica de manera entenedora i amb el suport de dades. D’altra banda, mentre es discuteix sobre la millora d’aquest finançament, l’autor va més enllà i proposa un acord amb l’Estat perquè aquest ens cedisca la recaptació de tots els tributs i en perceba una part en funció de les seues competències.

Rafael Beneyto és analista financer de professió. Estudià ciències econòmiques a la Universitat de València i és màster en direcció d’empreses per la mateixa universitat. Diploma d’agent financer per la European Financial Planning Association-Espanya (EFPA). Ha estat regidor d’hisenda i de promoció econòmica de l’Ajuntament d’Ontinyent (la Vall d’Albaida). Membre del comité d’experts que redactà un estudi sobre el nou model de finançament per encàrrec de les Corts valencianes.

Títol: El finançament dels valencians. Una insuficiència històrica

Fundació Nexe, febrer 2012 65 pàg.

Demos, 2

978–84–938315–3–0