Pensar el País Valencià

‘Nació i identitats: Pensar el País Valencià’ #Pensar el País Valencià

Nació i identitats: Pensar el País Valencià és un llibre col·lectiu sobre la identitat valenciana publicat el dia 25 d’abril de 2013 per l’editorial Afers (en la col·lecció Els llibres del contemporani). El volum és una iniciativa de la Fundació Nexe i de l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc i consisteix en cinc aportacions diverses i pluridisciplinàries escrites des dels camps de la història, la sociologia, la ciència política i la sociolingüística, sobre diferents aspectes de la conflictiva construcció de les identitats regionals i nacionals al País Valencià. El llibre compta amb un pròleg de Joan Francesc Mira.

A més del pròleg i d’una introducció, els capítols són:

1. La identitat valenciana a l’època contemporània: una perspectiva històrica. Ferran Archilés (Universitat de València)
2. La definició nacional de la realitat al País Valencià. Rafael Castelló (Universitat de València)
3. Les elits polítiques i la qüestió valenciana. Anselm Bodoque (politòleg)
4. Identitat valenciana i transmissió del valencià. Brauli Montoya (Universitat d’Alacant)
5. Trencar per mantenir l’hegemonia del castellà. Secessionisme lingüístic i identitat valenciana. Vicent Flor (Universitat de València)

El llibre, a més, ha sigut finançat per micromecenatge gràcies a l’aportació de 177 mecenes.

El llibre es pot adquirir en llibreries, la pàgina web de l’editorial Afers i en les diferents presentacions que organitzarà la Fundació Nexe al llarg del país.

Títol: Nació i identitats: Pensar el País Valencià

Fundació Nexe, maig 2013

Vull subscriure'm i rebre les novetats de la Fundació Nexe en el meu correu