Divendres 31 de maig, Octubre Centre de Cultura Contemporània de València.

Inauguració 10:00 h

• Josep Vall, vicepresident de Coppieters Foundation
  • Reis Gallego, secretària de la Fundació Nexe

Sessió 1: 10:30-13:30 h

Modera: Pablo Oñate

La sort desigual de la dreta radical al sud Europa

• És el Front Nacional el gran guanyador del re-alineament del sistema de partits francès? – Camille Kelbel- post-doc at ESPOL – Lille Catholic University in France.
  • Cap al predomini de la Lega en la nova Itàlia post-Berlusconi? – Manuela Caiani, Scuola Normale Superiore (SNS) of Florence.
  • Perspectives de l’extrema dreta grega després de les eleccions europees – Susannah Verney, National and Kapodistrian University of Athens.
  • El fracàs de la dreta radical a Portugal: la gran excepció? – Marco Lisi, New University Of Lisbon.

Sessió 2: 16:00-17:30 h

Modera: Marina Pla

La nova dreta radical a l’Estat espanyol

• El discurs polític de la ultradreta en les xarxes socials – Beatriz Gallardo, Universitat de València.
  • L’electorat de l’extrema dreta a les eleccions generals, autonòmiques i Europees – Juan Rodríguez Teruel i Pablo Oñate, Universitat de València.

Sessió 3: 18:00-19:30 h

Modera: Andrea Kruithof

La dreta radical al País Valencià: no tant nova, però més radical?

• La re-configuració de l’extrema dreta valenciana – Anna López, Universitat de València
  • Blaverisme i extrema dreta valenciana – Joan Cantarero, periodista.

Sessió 4: 19:30-20:30 h

Presentacions dels finalistes del concurs d’assaigs

Cloenda 20:30 h

• Gonçal Grau, president de la Fundació Nexe