NOU GREEN LAB DE LA FUNDACIÓ NEXE: MENYS BLABLA, I MÉS MOURE EL CUL

Emergència climàtica

Canvi climàtic

Per Adrià Sisternes Domene

És diumenge quan escric aquest article. Soc a casa i plou. Plou bastant, de fet. M’hi he passat hores pensant sobre què i com escriuria, atesa la importància i la responsabilitat de llançar un espai de transformació com ho vol ser el Green Lab de la Fundació Nexe.

Em passen pel cap algunes reflexions profundes. Reflexions sobre el capitalisme, el model neoliberal, el punt mort en què ens trobem com a societat, el temps… i sobre la vida en general. Em disculpareu la intensitat, però potser és justament la vida la que se’ns escapa mentre reflexionem què escriure.

Mai no s’havia parlat tant de canvi climàtic i de polítiques verdes com hui. Curiosament, mai no s’havia parlat tant de salvar el planeta quan s’hi fa tant per destruir-lo. Parlem massa. No sé si fem tant. Entre reflexió i reflexió, se’ns escapa el planeta.

Em plantege, per tant, que ja n’hi ha prou. Que ja prou de xarrades i que prou d’esperar. I alhora, que prou també de salvacionisme i d’apocalipsi. Que prou d’emergència, de col·lapse i, en definitiva, de conjurar amb paraules allò que (encara!) no sabem fer des de les institucions i des de la política.

No calen més declaracions. El que ens toca ara és passar de l’exaltació ideològica de les polítiques verdes a un nou projecte de subversió total pel clima. Com a valencianistes, és el moment, de nou, de fer realitat la nostra transformació imaginada del món.

Per això llancem el Green Lab.

Perquè de territori, de llavors i de rius en sabem bona cosa.

Perquè portem anys estimant-nos este trosset de món, i perquè el que volem és seguir convertint eixa estima en futur i felicitat.

Som conscients del repte que tenim al davant. El desconeixement i la desinformació dels temps que vivim han tornat el planeta incoherent, caòtic, incomprensible… I malalt. Principalment, malalt.

Ho sabem. I des del Green Lab de la Fundació Nexe volem contribuir a la generació, la difusió i al debat d’idees verdes per curar un poquet el món. I ho volem fer, com sempre, des d’un marc valencià i global

Al Green Lab, volem parlar d’agricultura, de sobirania alimentària, de transició energètica, de dinamització rural… Volem formar i formar-nos. Volem actuar com a plataforma de diàleg entre el món acadèmic, els think tanks, la societat civil i les institucions valencianes. Volem extraure una consciència radical que pose en el tauler de joc les contradiccions del creixement econòmic, que genere interseccions.

Volem fer moltes (massa?) coses. Però tenim poc de temps. Així que hem decidit que menys blabla i que més moure el cul. El vostre cul, per cert, també hi cap. Movem-lo.

Adrià Sisternes Domene és expert en anàlisi big data. Assessor d’estratègia política al Partit Europeu Aliança Lliure Europea i coordinador del Green Lab de la Fundació Nexe

Més informació sobre l’autor clicant ací

Vull subscriure'm i rebre les novetats de la Fundació Nexe en el meu correu