#DEMOS13, la interseccionalitat entre música i feminisme

Presentació publicacions

Gestió Cultural

Feminisme

El passat dimecres 29 de juliol, a les 19h de la vesprada va tindre lloc la presentació del #Demos13 de Fundació Nexe, “Música popular i feminisme. Estratègia per al canvi”, de l’autora Reis Gallego Perales.

Es tracta d’un Demos que desenvolupa un projecte de gestió cultural que pren, com a referència per a la seua concepció, l’aplicació de polítiques feministes dins dels terrenys de la música popular.

En un context nou, amb unes condicions noves, i una forma de socialitzar entre mascaretes, distàncies de seguretat i un control exhaustiu de l’aforament, la presentació d’aquesta publicació es va desenvolupar en dues parts. La vesprada es va iniciar amb una part expositiva en què participaren l’autora de la publicació, Reis Gallego Perales, i la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Raquel Tamarit Iranzo; i que va estar presentada i moderada pel president de Fundació Nexe, Gonçal Grau i Muedra.

Gonçal Grau va donar la benvinguda a les persones assistents en tocar les 19.20h d’una vesprada de juliol on més de 50 persones s’emplaçaren al CIM de Benimaclet (a la ciutat de València) amb el propòsit de conéixer més sobre aquesta nova publicació de la Fundació Nexe. Així, després d’una càlida benvinguda, es va donar pas a la intervenció de la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Raquel Tamarit, qui va remarcar la importància d’aquesta publicació com a exemple que les coses a l’àmbit de la música estan canviant des de fa un temps, per començar a caminar cap a un espai d’apoderament de les dones, tant individualment com col·lectiva. Si bé, com va remarcar Raquel Tamarit, també a la publicació: “és cert que encara som molt lluny d’on volem arribar: ni més ni menys que a una societat on la igualtat entre homes i dones siga absoluta i transversal”.

Posteriorment, el president de Fundació Nexe, Gonçal Grau i Muedra, va donar pas a la intervenció de l’autora de la publicació, Reis Gallego Perales que, entre anècdotes, ens va contar quina és la raó de ser d’aquesta nova publicació i la importància d’aquest treball inèdit. Però, també, com de destacable és que en l’actualitat els objectius de la gestió cultural donen cabuda a la diversitat de la societat, per poder trencar amb els cànons establits en el món de la cultura. Més enllà d’això, l’autora de la publicació es va centrar en l’àmbit músical, perquè “la música és un agent socialitzador potent, però també és un espai de construcció de noves identitats col·lectives”.

Després d’una conversa molt agradable sobre música i feminisme, on el públic va desenvolupar algunes preguntes a l’autora, es va donar pas a una part musicada on Maluks, grup valencià compost per dones, va posar la música necessària a una vesprada redona, mentre l’autora signava llibres, les persones assistents n’adquirien, i moltes altres ballaven i s’il·lusionaven de retrobar-se després de mesos sense veure’s.

Tancar abans de l’estiu d’aquesta forma, amb una vesprada de juliol cultural, fou ben gratificant. Ara tornem al setembre amb moltes forces i més publicacions. Mentrestant, podeu adquirir el llibre en paper, també disponible per a la consulta en línia clicant ací.

Podeu consultar el vídeo resum de l’acte a la nostra pàgina de Youtube.