La Fundació Nexe presenta ‘Multilingüisme i diversitat lingüística: Política lingüística a la Unió Europea’

27/11/2018

El pròxim divendres es presentarà a la Bona Vida el llibre Multilingüisme i diversitat lingüística. Política lingüística a la Unió Europea, una proposta fruit de les conclusions estretes del primer Workshop internacional d’identitat i cultura fet pel Lab d’identitat d’aquesta Fundació. La presentació estarà a càrrec de Vicenta Tasa i Vicent Climent-Ferrando, coautors del llibre i membres del Lab d’identitat i cultura. Serà el divendres 30 de novembre a les 19.30 h a la Bona Vida (C/Palomino 8, València). Després de la presentació ens quedarem a sopar. El cost del menú és de 15 € per persona. Inscriviu-vos en aquest formulari!

El llibre reflexiona sobre el valor del multilingüisme i la diversitat lingüística en les societats modernes de la Unió Europea. Es tracten conceptes clau en contextos multilingües, com ara l’estatus oficial de les llengües, els drets lingüístics o la seguretat lingüística. S’aprofundeix en la manera com Europa i, especialment, la Unió Europea han gestionat, tant des del punt de vista jurídic com sociolingüístic, el plurilingüisme, en particular en el cas de les llengües menys utilitzades o minoritzades.

Tot i que Europa no és una de les zones del món amb major diversitat lingüística, s’hi parlen més de 200 llengües; a més a més, la varietat de situacions sociolingüístiques i de polítiques lingüístiques que es donen en els diversos estats que la conformen és enorme. Per una altra banda, el procés d’integració europea ha posat en relleu la necessitat de gestionar aquesta diversitat lingüística i, al capdavall, promoure el multilingüisme tant individual com col·lectiu.