El valencianisme es troba en un moment clau de la seua trajectòria i s’enfronta a un repte importantíssim: consolidar-se i créixer per a capgirar l’actual situació identitària al País Valencià. El valencianisme enfront d’Espanya repassa els factors que han conduït el moviment valencianista al seu èxit actual i radiografia la identitat hegemònica espanyola de la societat valenciana. A partir de l’anàlisi d’aquesta paradoxa, proposa estratègies de futur des d’una perspectiva nova i diferent que no passaran desapercebudes.

Amadeu Mezquida Ortega (València, 1986) és llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat de València, té un mestratge en Gestió Pública per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i estudis en Dret i Gestió de xarxes. Valencianista actiu des del 2006, col·labora habitualment amb els seus articles en la Fundació Nexe i eldiario.es. Recentment ha dirigit la campanya electoral de Compromís a València (2015), que ha propiciat el canvi polític a la ciutat.

Títol: El valencianisme enfront d’Espanya

Fundació Nexe, novembre 2015 210 pàg.

Demos, 8

978-84-943249-6-3