Pensar el País Valencià

‘Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur.’ #Pensar el País Valencià

Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur és un llibre col·lectiu sobre els reptes de la xarxa de xicotetes i mitjanes empreses gràcies a la qual funciona l’economia valenciana publicat en juny de 2016 per l’editorial Afers (en la col·lecció Els llibres del contemporani). El volum és una iniciativa de la Fundació Nexe i de l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc i consisteix en sis aportacions diverses i pluridisciplinàries sobre l’economia i l’empresa valenciana. L’objectiu d’aquest és, d’una banda, identificar els reptes i les oportunitats que té l’empresa valenciana al seu davant i, de l’altra, proposar actuacions àmplies i variades amb l’objectiu de reinventar un nou model productiu per a la nostra societat. El llibre defensa la tesi que sense un model econòmic els valencians no aconseguirem eixir de l’actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de ser innovador, obert al món i socialment responsable.

El llibre compta amb un pròleg de Vicent Soler, conseller d’Hisenda i Model Econòmic i catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de València, i epíleg de Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació.

Els capítols que el conformen són:

– Capítol 1. Isidre March, catedràtic del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, “La innovació al País Valencià”.

– Capítol 2. Fidel Leon, professor d’universitat del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, “La internacionalització de l’empresa valenciana”.

– Capítol 3. Elies Seguí, professor d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Politècnica de València i Director Acadèmic de la Fundació Nexe, “It’s the Ethic, stupid! Bases per a una empresa més competitiva i responsable”.

– Capítol 4. Vicent Cucarella i Ángel Soler, Síndic de Comptes de la Generalitat Valenciana i investigadors de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), “Capital humà i treball en un nou escenari”.

– Capítol 5. Rafael Beneyto Cabanes, Cap de gestió global de risc de la Caixa d’Estalvis d’Ontinyent, “Un nou sistema financer per a l’economia productiva valenciana”.

– Capítol 6. Josep Vicent Boira, professor de Geografia Humana de la Universitat de València i actual Secretari Autonòmic de la Conselleria d’Obres Públiques, “Territori, infraestructures i empresa valenciana. Per un radical canviament de perspectiva”.

El llibre, a més, ha sigut finançat per micromecenatge gràcies a l’aportació de 112 mecenes.

El llibre es pot adquirir en llibreries, la pàgina web de l’editorial Afers i en les diferents presentacions que organitzarà la Fundació Nexe al llarg del país.

Títol: Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur.

Fundació Nexe, juny 2016