Àgora

‘Igualtat inclusiva. Cap a una nova llei valenciana d’igualtat’ de Alícia Villar Aguilés, Vicenta Tasa Fuster, #Àgora 7

Aquest treball és una reflexió orientada a obrir un debat sobre la necessitat d’aprovar una nova llei valenciana d’igualtat i quins aspectes innovadors hauria de contenir perquè fora una llei d’igualtat inclusiva. Parteix de la consideració que l’actual Llei valenciana per a la igualtat de dones i homes de 2003 va nàixer amb moltes limitacions estructurals, de concepció i d’objectius, i que en aquests moments és una norma que ha quedat obsoleta. Establit això, el document s’acosta a l’anàlisi de les lògiques legislatives en matèria d’igualtat de les últimes dues dècades i fa una aproximació a les principals línies actuals dels debats sobre igualtat en relació amb el sistema de sexe/gènere/sexualitat. Tenint en compte les anàlisis dels primers capítols, la part final planteja quins podrien ser els principis i els punts centrals inspiradors d’una futura llei d’igualtat des d’una perspectiva interseccional, i ho fa no per a construir una proposta tancada, sinó amb la finalitat de generar eixos per a un debat social plural que ajude a fer possible una llei avançada i realment igualitària.

Títol: Igualtat inclusiva. Cap a una nova llei valenciana d’igualtat

Fundació Nexe, octubre 2020 70 pàg.

Àgora, 7

978-84-120424-7-4