Àgora

‘Imposició patrimonial. El context espanyol i una proposta per al País Valencià’ de Asensi Descalç, #Àgora 5

La imposició patrimonial juga un paper clau en qualsevol sistema tributari que tinga com a objectiu la justícia impositiva i la funció redistributiva. El principi de progressivitat que la Constitució Espanyola atorga al sistema tributari seria paper mullat sense la important funció dels impostos que analitzem en aquest document: l’impost sobre el patrimoni i l’impost sobre successions i donacions.

En un sistema fiscal descentralitzat com l’espanyol, la cessió dels impostos sobre el patrimoni al nivell subcentral —autonòmic— pot acabar produint problemes a causa de l’imperfecte sistema de finançament autonòmic que, com que no exigeix l’adequada corresponsabilitat fiscal, pot portar a una espiral a la baixa en els diferents governs autonòmics, que acaben buidant de contingut aquests impostos, no sols pel que fa a la seua recaptació sinó també pel paper que haurien de jugar en el sistema tributari. En aquest text estudiem aquestes qüestions i presentem unes propostes de reforma.

Títol: Imposició patrimonial. El context espanyol i una proposta per al País Valencià

Fundació Nexe, juliol 2019 44 pàg.

Àgora, 5

978-84-120424-0-5