Àgora

‘La qualitat normativa al País Valencià’ de Claudia Gimeno, #Àgora 3

La introducció al nostre país de mesures per a la millora de la qualitat normativa i la seua posterior avaluació ha sigut tardana, i el seu desenvolupament fins ara no ha sigut massa satisfactori. Així, no pareix que s’haja assolit una modificació substancial dels sistemes de producció i avaluació normativa, en els quals trobem problemes com la falta d’òrgans adequats per a col·laborar en un model ambiciós. En aquest context, una mirada a l’entorn comparat, en què després de dècades d’experimentació en la matèria es diagnostica una tendència a la concentració d’aquestes tasques en òrgans específics, aporta nombroses pistes sobre possibles millores a introduir: des dels Regulatory Oversight Bodies dels Estats Units d’Amèrica, entre els quals destaca l’OIRA, fins al Regulatory Scrutiny Board europeu, incorporat per la Comissió Europea. Tenint en compte aquests models, es proposa la introducció d’un òrgan de característiques similars en el sistema valencià de govern.

Claudia Gimeno és graduada en Dret i Ciències Polítiques i de l’Administració Pública i Màster en Advocacia per la Universitat de València. Ha sigut investigadora en el context d’un projecte finançat per l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva sobre el diagnòstic dels principals dèficits del marc institucional de la Comunitat Valenciana i, en l’actualitat, és advocada en exercici i doctoranda en Dret Administratiu en la Universitat de València.

Títol: La qualitat normativa al País Valencià

Fundació Nexe, juliol 2018