Àgora

‘Sobre l’aplicació d’un impost turístic al País Valencià’ de Asensi Descalç, #Àgora 4

Reflexionem sobre la pertinença d’aplicar un impost sobre les pernoctacions turístiques en el nostre territori, i hi aportem raons d’equitat del sistema impositiu (part dels costos que genera l’activitat turística es traslladen al consumidor d’aquests serveis) i d’eficiència (s’augmenta la càrrega fiscal a un sector que produeix forts efectes externs negatius sobre altres activitats econòmiques i sobre el mateix territori). No és d’esperar que els efectes sobre el creixement del sector turístic siguen significatius.

Detallem com s’hauria d’aplicar l’impost als diferents nivells o categories d’allotjaments, distingint entre turisme de costa i turisme rural d’interior. Parem esment en els apartaments turístics davant dels serveis més tradicionals d’hostaleria, atesa la tendència actual cap als apartaments llogats mitjançant plataformes en línia i les importants implicacions que això té en la nostra proposta.

Títol: Sobre l’aplicació d’un impost turístic al País Valencià

Fundació Nexe, juny 2019 22 pàg.

Àgora, 4

978-84-946213-7-6