La Fundació Nexe presenta el Projecte d’Activitats per al 2018

5/2/2018

El passat dissabte 3 de febrer es va celebrar al Centre Octubre de Cultura Contemporània de València la primera reunió de 2018 del patronat de la Fundació Nexe. La reunió serví per a  fer balanç de les activitats realitzades en 2017 i per aprovar el projecte d’activitats per al 2018.

El 2017 ha estat un any de consolidació de la nova organització de l’entitat que s’impulsà ara fa dos anys i que consta de tres pilars o Labs: el d’Identitat i Cultura, el d’Economia, Sostenibilitat i Territori, i el de Democràcia i Participació. Aquest any passat, els Labs han organitzat tres workshops al voltant de temes clau per a l’entitat i per a la societat valenciana: la cooperació i la competició entre les esquerresels mitjans de comunicació com a generadors d’identitat i els reptes de la nova RTVV; i sobre els reptes i propostes per a l’economia valenciana. A més, s’ha continuat amb les presentacions de llibres, i s’ha editat el Demos 11 sobre clústers industrials.

En el següent vídeo podeu veure totes les activitats realitzades durant l’any per la Fundació Nexe i l’ACV Tirant Lo Blanc.

Com a novetat d’aquest 2018, la Fundació Nexe amplia els seus pilars amb la creació d’un quart lab sobre feminisme. El lab de feminisme perseguirà la introducció de la perspectiva feminista de forma transversal al valencianisme d’esquerres des de la perspectiva de les joves generacions i es posarà en marxa durant el primer trimestre de l’any.

Enguany es continuarà amb el format de workshops. El primer d’aquests serà en maig i abordarà el tema de la reforma constitucional des del punt de vista valencià. D’altra banda, es continuarà amb la presentació dels llibres arreu del País Valencià. A més, està prevista la publicació de nous Demos 12 sobre Dret Civil Valencià i del Pensar el País Valencià 3, que abordarà des de diferents perspectives la construcció de la identitat valenciana.

Amb tot, la Fundació Nexe continuarà treballant pel valencianisme en xarxa en col·laboració amb altres entitats del valencianisme, contribuint a la formació i a la generació de debats en la societat valenciana.

La reunió del patronat s’ha celebrat després de l’Assemblea General Ordinària de l’ACV Tirant Lo Blanc, entitat patrona de la Fundació Nexe, on el Tirant ha aprovat el Pla Estratègic que guiarà les actuacions de l’entitat durant els pròxims 4 anys.