Gènere i identitat: “Les estisoradores de Benissa” a la Pobla del Duc

ACV Tirant lo Blanc

Feminisme

Identitat valenciana

El dissabte 19 de gener, la Fundació Nexe i el grup feminista de la Ribera, Sòriques, hem organitzat la projecció del documental Les estisoradores de Benissa a la Pobla del Duc. Després de la projecció farem un col·loqui, en el qual participaran:

• Dones estisoradores de Benissa
  • Empar Fayos, membre de Sòriques
  • Roser Viñoles, membre del Lab de Feminisme de la Fundació Nexe
  • Abel Cardona, alcalde de Benissa
  • Belén Ivars, regidora de l’Ajuntament de Benissa

Les estisoradores de Benissa és un documental que recupera la memòria històrica de les dones que treballaven el raïm,  el paper de les quals va ser clau per al desenvolupament econòmic d’aquesta localitat de la Marina Alta. L’Ajuntament ha volgut posar en relleu el paper d’aquestes dones, sobre les quals no s’havia parat atenció mai, i explicar el seu mode de vida i la seua idiosincràsia.

Podeu veure el tràiler del documental ací:

L’activitat començarà a les 10 hores amb un esmorzar, i a les 11 hores s’iniciarà la projecció del documental. Tindrà lloc a l’Auditori de la Pobla del Duc (Avinguda de la Constitució, 8).

Gènere i identitat, "Les estisoradores de Benissa" a la Pobla del Duc amb la Fundació Nexe i Sòriques