Sociolingüística: Presentem ‘El tio Canya ha mort’ a Novelda

Llengua

Llibres

Política lingüística

El proper 24 de gener la Fundació Nexe presentarà a Novelda el #Demos 9 El tio Canya ha mort, un volum que tracta sobre la mecànica sociolingüística del valencià i estudia com interactuen entre si les competències lingüístiques, els usos públics i privats i les variables sociològiques. Escrit pel professor de sociologia de la Universitat de València, Francesc J.Hernàndez i Dobon, vol ser un esborrany no només sobre el punt de la via en què es troba la locomotora, sinó de com funcionen alguns dels seus engranatges interns. El tio canya ha mort també ofereix un panorama de la precària situació de la llengua amb les últimes dades disponibles quan es va publicar en llibre —un panorama diferent del que descrivia la cançó El tio Canya d’Al Tall.

La presentació tindrà lloc el 24 de gener al Centre Cultural Gómez Tortosa (Carrer Major, 6. Novelda) a les 20.00 hores. Es tracta, a més, d’una de les primeres presentacions de Nexe a les comarques del sud i comptarà amb la participació d’altres experts en lingüística com Brauli Montoya, professor de filologia catalana de la Universitat d’Alacant i membre de l’AVL, Ascen Alted, representant del col·lectiu Terres del Vinalopó i professora de valencià i Susanna Pardines, tècnica lingüística i coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe.

En esta cita també es presentarà la nova APP que acaba de posar en marxar el Tirant, BonSenyal, una ferramenta per a identificar aquells rètols i senyals dels espais públics que no acompleixen amb la normalització del valencià.