JO DISCREPE, JO SOC DEL TIRANT I DE NEXE

Fundació Nexe

Identitat valenciana

Per Gonçal Andreu Grau i Muedra

Estem d’enhorabona, valencianes i valencians! Estem assistint a la fi del debat d’idees públic. Cada vegada més i, sobretot gràcies a les xarxes socials, podem trobar persones que ens “il·luminen” dia rere dia sobre què és correcte i què no ho és. I el més important, sense admetre la més mínima possibilitat de dubte respecte d’això. Des de la seua còmoda posició, darrere del teclat de l’ordinador o del mòbil, són capaços de detectar la més mínima errada. A més a més, solen tindre una cultura amplíííííssima, que els permet opinar sobre totes les qüestions: de l’epidemiologia a l’economia productiva passant pels clàssics de la filologia i el futbol i, fins i tot, de la teledetecció de la bioluminiscència o fluorescència marina. El diàleg ha mort, visca el monòleg! Moltes gràcies!

Deixem de banda la ironia. L’ACV Tirant i la Fundació Nexe sempre hem defensat, defensem i defensarem fermament el dret a la discrepància, com deia Fuster. De fet, he de confessar-vos que jo mateix he discrepat del meu jo del passat en moltes ocasions. Gràcies a poder debatre i escoltar opinions diferents sobre els diversos temes que hem treballat al llarg dels anys he pogut conéixer altres punts de vista i complementar la meua visió parcial i subjectiva. I, ja que ens hi hem posat, també vos confesse que moltes vegades he estat i estic en desacord amb algunes de les declaracions, dels articles o de les publicacions que hem presentat.

Ara bé, allò que considere fonamental és obrir debats i diàlegs en la societat valenciana basats en plantejaments ben argumentats i sempre amb una perspectiva valencianista. Per tal d’avançar cap a un País Valencià que millore la qualitat de vida i el benestar dels seus habitants hem de valorar totes les aportacions útils, cal treballar en positiu i, d’aquesta forma, enriquir les propostes de futur que ens permeten aconseguir el nostre objectiu.

Nosaltres ho practiquem dia rere dia en els Labs de la fundació Nexe i en totes les activitats del Tirant. I els resultats són magnífics, enguany estem elaborant treballs sobre la identitat valenciana al sud, la comunicació política, la nova ruralitat, el model de creixement econòmic, l’avanç de l’extrema dreta a Europa, dones i valencianisme i molts més. La col·laboració entre moltes persones i col·lectius diferents és la clau de l’èxit de projectes com el documental El Llegat, l’Observatori del Valencià, l’app #BonSenyal, els nostres Tops Valencians o la creació d’un nou Lab, el GreenLab, entre d’altres. I sempre donant suport a totes les iniciatives en positiu que surten per tot arreu amb #TirantEnXarxa. Tot això i molt més ens identifica com a entitat i ens enorgulleix.

Defugiu les visions més pessimistes i individualistes, bastiu un relat col·lectiu i optimista. Si sou més de la segona opció, com jo, ja feu tard a apuntar-vos al Tirant i a Nexe. Ací trobareu un espai de reflexió serenada en el qual podeu desenvolupar les vostres propostes i els vostres projectes en molt bona companyia. Un espai des del qual treballeu tranquil·lament per a la construcció d’un País Valencià lliure i sobirà, més just i democràtic. Ens veiem al setembre!

Gonçal Andreu Grau i Muedra és president de la Fundació Nexe i de l’ACV Tirant lo Blanc

Vull subscriure'm i rebre les novetats de la Fundació Nexe en el meu correu