EL IV WORKSHOP D’IDENTITAT I CULTURA ES CELEBRARÀ EL 27 D’OCTUBRE A LA UNIVERSITAT D’ALACANT

7/10/2021

valencianisme

Lab d'Identitat i Cultura

Llengua

Política lingüística

Identitat valenciana

Cultura democràtica

El nostre país ha assistit a canvis profunds en la dinàmica demogràfica que afecten la fortalesa dels dos grups lingüístics bàsics, la identitat pròpia i els comportaments col·lectius, tot condicionant la conformació dels governs locals i autonòmic i les polítiques públiques culturals i identitàries.

El coneixement d’aquestes dinàmiques demogràfiques, identitàries i de comportament, especialment en les àrees metropolitanes i les grans poblacions, és essencial per a entendre les possibles evolucions del país. Així i tot, fins ara han estat molt poc analitzades de manera interdisciplinària i, menys encara, amb una perspectiva valencianista.

Basant-nos en aquesta anàlisi, el Lab d’Identitat i Cultura enguany organitza el IV Workshop d’Identitat i Cultura amb el propòsit d’aportar una reflexió general sobre aquest tema i encetar una línia d’estudi que contribuïsca a enriquir el coneixement d’aquestes dinàmiques en la societat valenciana.

El Workshop, que es celebra el dia 27 d’octubre, començarà amb la sessió del matí a les 8.45h i tindrà lloc a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant. En aquesta sessió del matí tindrem dues ponències i dues sessions de tàndems. De vesprada, a la Seu Universitària Ciutat d’Alacant podrem gaudir de la presentació de l’Àgora 8 de la Fundació Nexe, Temptacions de frontera. Identitat, política i territori al sud valencià, de la mà del seu autor, Andreu Cañadas Cuadrado.

El Workshop es celebrarà presencialment, tant de matí com de vesprada. Si bé, les sessions del matí es podran seguir en streaming també (únicament les persones amb assistència presencial tindran dret al certificat d’assistència).

Recordeu que per a assistir us heu d’inscriure a aquest formulari. Podeu conéixer tota la informació relativa al programa i comité científic i organitzador accedint al web del IV Workshop d’Identitat i Cultura.