LA FUNDACIÓ NEXE PARTICIPA EN LA PLAÇA DEL LLIBRE DE VALÈNCIA AMB L’ÀGORA 8 I EL DEMOS 13

26/10/2021

Plaça del Llibre

Feminisme

Identitat valenciana

La Plaça del Llibre de València es celebrarà entre els dies 27 d’octubre i 1 de novembre de 2021 a la Plaça de l’Ajuntament. S’acollirà un gran aparador de llibres amb dos espais que permetran els lectors trobar nous títols per a les seues biblioteques i gaudir de la literatura en comunitat, amb presentacions, espectacles, recitals, contacontes i molt més.

Més de 60 autors i autores participaran en la Plaça del Llibre de València en la que també estarà present la Fundació Nexe amb la presentació de l’Àgora 8 “Temptacions de frontera. Identitat, política i territori al sud valencià” d’Andreu Cañadas Cuadrado, i també el Demos 13 “Música popular i feminisme. Estratègia per al canvi” de Reis Gallego.

Presentació de l’Àgora 8

L’Àgora 8 es presentarà el pròxim dissabte 30 d’octubre a la Plaça del Llibre de València a les 19.20h de la mà del seu autor Andreu Cañadas i introduïda per Susanna Pardines, coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe.

En l’Àgora 8 unes fa una introducció a la realitat de les comarques del sud valencià a partir de l’anàlisi de les principals identitats territorials en disputa: espanyola, valenciana, alacantina, europea, mediterrània. A partir d’això, es tracten aspectes com l’estructura demogràfica de la població, les desigualtats en l’espai social, la composició del vot electoral, les transformacions del paisatge cultural, els successos històrics més influents o el nivell de coneixement i ús del valencià.

L’autor, Andreu Cañadas Cuadrado (Elx, 1990) és llicenciat en Antropologia Social per la Universitat Miguel Hernández i doctor per la Universitat d’Alacant. També va cursar el primer cicle de la llicenciatura d’Història de l’Art a la Universitat de Barcelona. La seua recerca s’ha centrat en l’estudi dels processos d’identitat local en un medi globalitzat.

Presentació de la Demos 13

La Demos 13 es presentarà el pròxim dissabte 30 d’octubre en la Plaça del Llibre de València a les 18.20h  a càrrec de la seua autora, Reis Gallego Perales i introduïda per Gonçal Andreu Grau i Muedra, president de la Fundació Nexe.

Des de la segona onada del feminisme i l’aparició dels primers grups de punk dels 70 i 80, passant per la nova revolució musical que va suposar el moviment Riot grrrl en els 90, fins hui, ha transcorregut molt de temps, i diverses generacions de dones músiques, que creien viure en igualtat, s’han adonat que tant l’accés a l’escena musical com a qualsevol lloc en la indústria musical actual es dóna de manera asimètrica. La intersecció de la gestió cultural i el feminisme és, doncs, més necessària que mai, i això és el que proposem en aquest Demos, acompanyat d’una estratègia per a desenvolupar en els organismes públics encarregats de les polítiques musicals valencianes.

L’autora, Reis Gallego Perales (Xàtiva, 1984) és diplomada en magisteri musical i llicenciada en psicopedagogia per la Universitat de Valencià. L’any 2019 obté el títol de màster en gènere i polítiques d’igualtat per aquesta mateixa universitat.

Clicant ací podeu accedir a la informació sobre les dues presentacions.