LA FUNDACIÓ NEXE CELEBRA EL II WORKSHOP DE FEMINISME A LA CIUTAT DE VALÈNCIA

II Workshop de Feminisme

Interseccionalitat

Lab de Feminisme

El motiu d’aquest Workshop de Feminisme de la Fundació Nexe és reflexionar al voltant de com hauria de ser el feminisme valencianista o com hauria de ser valencianisme per a dir-se feminista. És per això que en el passat workshop reflexionàrem sobre les sobiranies i com ens afecten en els diferents espais -íntim, privat i públic-.

Després de dos anys de reflexió i una pandèmia, hem arribat a la conclusió que en aquesta ocasió hem d’incorporar a la reflexió la interseccionalitat i com es podria aplicar al feminisme valencianista.

L’any 1989 la professora i activista afrofeminista Kimberlé Crenshaw va exposar el concepte  interseccionalitat qui, influenciada pel llegat dels feminismes negres, popularitza el terme que donarà lloc a la denominada perspectiva interseccional.

Les dones som capes d’opressió i el que fa aquesta perspectiva teòrica, metodològica i política és posar l’atenció en les desigualtats i discriminacions que generen les interseccions de les diferents posicions socials. El gènere, la classe social, la procedència, la base ètnica i cultural, l’edat, la (dis)capacitat o la llengua reprodueix desigualtats que interseccionen als nostres cossos. És a dir, són raons de desigualtat i discriminació que no poden entendre’s de manera aïllada.

Per a nosaltres la perspectiva interseccional és una via per a poder realitzar polítiques feministes entrellaçades amb altres lluites perquè entenem el feminisme com a una teoria que dona i ha de donar resposta a totes les discriminacions actuals i futures. És a dir, la interseccionalitat ens permet abordar de manera més completa la complexitat de la desigualtat, i més encara davant l’impacte profund de la crisi que estem vivint actualment.

En aquest II workshop ens hem proposat:

• Aprofundir en la perspectiva teòrica, metodològica i política de la interseccionalitat.
  • Conéixer experiències d’implementació de la perspectiva interseccionalitat en el camp de les desigualtats i discriminacions socials.
  • Impulsar un debat obert per a la proposta concreta en el cas valencià i com haurien de ser les polítiques municipals interseccionals.
  • Formar a persones interessades i implicades en polítiques públiques i l’activisme social des de la interseccionalitat contra les desigualtats i discriminacions socials.

El II Workshop de Feminisme: Feminismes i Interseccionalitat es celebrarà els dies 5 i 6 de novembre a l’ADEIT de la Universitat de València (Plaça Verge de la Pau 3, 46001, ciutat de València). Comptarem a interessants ponències individuals, debats dialogats, tallers pràctics i espai de comunicacions. El Workshop es celebrarà presencialment, no obstant hi haurà opció de connexió virtual (el certificat d’assistència només es lliurarà a les persones que hagen assistit presencialment).

Recordeu que per a assistir és necessari tramitar la inscripció en aquest formulari. Podeu conéixer tota la informació sobre el II Workshop de Feminisme accedint al web específic.