La Fundació Nexe participa en la tercera reunió del Fòrum de fundacions de l’esquerra nacional celebrada a Bilbo

5/6/2018

Minories.

Fundació Nexe

Model d'Estat

Organització territorial

Els passats dies 25 i 26 de maig es va celebrar a Bilbao la tercera reunió plenària del Fòrum de fundacions de l’esquerra nacional dels pobles de l’estat, creat el desembre de 2016, per a conformar un espai de debat, anàlisi, reflexió comuna i coordinació d’iniciatives entre diverses fundacions i associacions similars d’orientació sobiranista d’esquerres. A aquesta cita, en la qual va participar la Fundació Nexe, hi van assistir agents procedents de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Pitiüses, Euskal Herria i Galiza. També van excusar la seua participació fundacions d’Andalusia i les Illes Canàries.

En aquesta tercera reunió s’ha ratificat la necessitat de compartir  visions i experiències i s’ha assumit el compromís d’intensificar el treball en comú, tant pel que fa a anàlisi i perspectives estratègiques com pel que fa a relació amb altres agents i acció pública. En aquest sentit, a més d’estudiar la celebració d’una nova reunió del Fòrum a la fi d’aquest 2018 a Mallorca, s’ha donat especial importància a la crítica del règim del 78 en el 40 aniversari de l’actual Constitució espanyola i, sobretot, en l’exigència cap al futur de  canvis profunds que siguen garants de l’autogovern dels pobles. S’ha acordat, també, la consecució d’un secretariat tècnic permanent del fòrum.

Les fundacions participants en el Fòrum hem coincidit en la preocupació per la involució autoritària i desdemocratizadora que s’està vivint en l’Estat espanyol. Creiem que aquest diagnòstic revalora la referencialitat del sobiranisme transformador enfront d’altres projectes incapaços de fer front a aquesta regressió, alguns d’ells lamentablement cada vegada més propers a les tesis del vell nacionalisme espanyol negador de la diversitat i uniformitzador.

Vull subscriure'm i rebre les novetats de la Fundació Nexe en el meu correu