Presentació de l’ #Àgora3, La qualitat normativa al País Valencià

6/7/2018

Política valenciana

Cultura democràtica

El pròxim dimecres 18 de juliol presentarem l’última publicació de la Fundació Nexe: l’ #Àgora3, un full de debat i reflexió al voltant de la qualitat normativa al País ValenciàClaudia Gimeno, l’autora del llibre, planteja propostes per a un nou govern de producció normativa en el sistema valencià de govern.

La introducció de mesures per a la qualitat normativa ha sigut tardana al País Valencià i no ha tingut, fins ara, un desenvolupament satisfactori. En aquest context, una mirada a l’entorn comparat on després de dècades d’experimentació en la matèria es diagnostica una tendència a la concentració d’aquestes tasques en òrgans específics, aporta nombroses pistes sobre possibles millores a introduir: des dels Regulatory Oversight Bodies dels Estats Units d’Amèrica, entre els quals destaca l’OIRA, fins al Regulatory Scrutiny Board europeu, incorporat per la Comissió Europea. Tenint en compte aquests models, es proposa la introducció d’un òrgan de característiques similars en el sistema valencià de govern.

La presentació de l’ #Àgora 3 La qualitat normativa al País Valencià. Propostes per a un nou model de producció i avaluació de les nostres normes tindrà lloc el 18 de juliol a les 19.30 hores a la terrassa de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània i comptarà amb la participació de l’autora, Claudia Gimeno, el professor de Dret Administratiu de la Universitat de València, Andrés Boix, i la secretària de la Fundació Nexe, Reis Gallego. La presentació l’organitzem conjuntament amb el Tirant i amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esports i l’Àrea de Cultura de la Diputació de València.