La Fundació Nexe presenta Identita(s) a la cruïlla, el seu darrer llibre sobre valencianitat i reptes territorials

20/9/2019

Política valenciana

Fundació Nexe

Llibres

Identitat valenciana

La Fundació Nexe presenta, el proper 3 d’octubre, el tercer llibre de la col·lecció Pensar el País Valencià. Identita(s) a la cruïlla. Valencianitat i reptes territorials està coordinat per Antoni Martínez i Bernat i editat junt a l’editorial Afers. L’acte tindrà lloc a la Sala de la Muralla del C.M Rector Peset a les 19:00h.

En l’obra hi participen 13 autors i autores diferents i està composta per 10 capítols i dividida en tres seccions, on, amb un caràcter divulgatiu, s’aborda la problemàtica de la nostra identitat valenciana des d’un punt de vist lingüístic, territorial i institucional. Tal com trobem a la sinopsi “Sabem que els valencians i valencianes –del Sénia al Segura– ho som des del segle XIV. Bé: i en el segle XXI, fins a quin punt podem afirmar que els valencians i valencianes encara ho som? I què vol dir, en tot cas, això de ser valencià en aquest temps nostre? El fet és que al llarg dels segles, determinats esdeveniments han anat erosionant aquesta identitat valenciana que es va configurar a l’edat mitjana.”

La presentació comptarà amb la presència Antoni Martínez i Bernat autor i coordinador del llibre, Vicent Marzà, autor del pròleg i conseller d’Educació, Cultura i Esport, Maria Josep Amigò, autora del capítol De què parlem quan parlem de diputacions. Una visió política i de país i vicepresidenta de la Diputació de València. També hi participarà la periodista experta en medi ambient i autora del capítol El país és el paisatge, Maria Josep Picó. El Director Acadèmic de la Fundació Nexe, Elies Seguí, completa la taula redona d’aquesta presentació.