LA FUNDACIÓ NEXE PRESENTA L’ÀGORA 8 DE LA SEUA COL·LECCIÓ

Lab d'Identitat i Cultura

Llibres

Identitat valenciana

La Fundació Nexe es complau d’anunciar l’acte de presentació de l’Àgora 8 Temptacions de frontera. Identitat, política i territori al sud valencià, de l’autor Andreu Cañadas Cuadrado.

Aquesta publicació analitza les principals identitats territorials en disputa a les comarques del sud valencià -espanyola, valenciana, alacantina, europea, mediterrània-, a partir d’aspectes com ara l’estructura demogràfica de la població, les desigualtats en l’espai social, la composició del vot electoral o el nivell de coneixement i ús del valencià. L’autor, a més, fa una descripció dels principals grups socials i institucions que fomenten cadascuna d’aquestes identitats, així com dels models socials, polítics i econòmics que hi ha darrere d’aquestes apostes identitàries. En definitiva, ens descriu un panorama complex de resistències i alternatives que ha marcat el passat, condiciona el present i apunta escenaris de futur en les comarques del sud valencià i zones properes.

La presentació tindrà lloc el dijous 25 de març a les 19.00 h, en format virtual a través de Zoom i Youtube de la Fundació Nexe. Hi intervindran l’autor de la publicació, Andreu Cañadas, i el president de l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, Hèctor Càmara. Presenta i modera la coordinadora del Lab d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe, Susanna Pardines.

Per a assistir a la presentació virtual a través de Zoom s’ha de formalitzar la inscripció al formulari, clicant ací. No obstant, sense inscripció també es podrà seguir l’acte en directe a través de Youtube de la Fundació Nexe: podeu accedir a la retransmissió en directe accedint a aquest enllaç.