PRESENTEM LA PRIMERA PUBLICACIÓ DE DONES I VALENCIANISME

valencianisme

Lab de Feminisme

Feminisme

La Fundació Nexe es complau d’anunciar l’acte de presentació del primer llibre del projecte Dones i Valencianisme, un projecte del Lab de Feminisme.

Pioneres. Dones i Valencianisme (1900-1939) es tracta d’una publicació que es centra en l’etapa que, dins del projecte «Dones i valencianisme», vam decidir etiquetar com a «Pioneres», la qual mira de recuperar aquelles figures que van estar actives durant el primer terç del segle passat i que, d’alguna manera, van viure al voltant de la Declaració valencianista de 1918. Tot i això, hem volgut incloure la figura de Manuela Agnés Rausell Soriano (València, 21 de gener de 1839 – 19 de juny de 1918), la qual, d’alguna manera, fa de pont entre el projecte decimonònic renaixencista, fonamentalment cultural, i el valencianisme modern del segle XX, progressivament polititzat.

La presentació tindrà lloc el dijous 30 de juny a les 18:30h al Jardí d’Aiora de la ciutat de València. A l’acte comptarem amb l’autora i investigadora documental de la publicació, Maria Lacueva Lorenz; amb una de les creadores i coordinadores del projecte, Reis Gallego Perales, i estarà presentat i moderat per la directora acadèmica de la Fundació Nexe, Vicenta Tasa i Fuster.

Preguem que us inscriviu al formulari per poder assistir, donada la limitació de places.

Esperem comptar amb tu!