PRESENTEM LA PRIMERA PUBLICACIÓ DE DONES I VALENCIANISME

Lab de Feminisme

Feminisme

Fundació Nexe

La Fundació Nexe es complau d’anunciar l’acte de presentació del primer llibre del projecte Dones i Valencianisme, un projecte del Lab de Feminisme.

Pioneres. Dones i Valencianisme (1900-1939) es tracta d’una publicació que es centra en l’etapa que, dins del projecte «Dones i valencianisme», vam decidir etiquetar com a «Pioneres», la qual mira de recuperar aquelles figures que van estar actives durant el primer terç del segle passat i que, d’alguna manera, van viure al voltant de la Declaració valencianista de 1918. Tot i això, hem volgut incloure la figura de Manuela Agnés Rausell Soriano (València, 21 de gener de 1839 – 19 de juny de 1918), la qual, d’alguna manera, fa de pont entre el projecte decimonònic renaixencista, fonamentalment cultural, i el valencianisme modern del segle XX, progressivament polititzat.

La presentació tindrà lloc el dijous 30 de juny a les 18:30h al Jardí d’Aiora de la ciutat de València. A l’acte comptarem amb l’autora i investigadora documental de la publicació, Maria Lacueva Lorenz; amb una de les creadores i coordinadores del projecte, Reis Gallego Perales, i estarà presentat i moderat per la secretaria de la Fundació Nexe, Eva Segura Martín.

Preguem que us inscriviu al formulari per poder assistir, donada la limitació de places.

Esperem comptar amb tu!

Vull subscriure'm i rebre les novetats de la Fundació Nexe en el meu correu