TEIXIR SINÈRGIES PER FOMENTAR LA PRODUCCIÓ LITERÀRIA I LA LECTURA EN VALENCIÀ

València

Lab de Democràcia i Participació

Lab d'Economia

La Plaça del Llibre de València és ja una cita ineludible en l’àmbit literari valencià. Enguany ha tingut lloc del 26 al 31 d’octubre a la Plaça de l’Ajuntament de València. Durant una setmana les portes de l’ajuntament han estat regides per editorials, llibres, presentacions, contacontes, programes i podcasts en directe i intercanvi d’impressions amb els autors i autores dels nombrosos títols exposats.

La Fundació Nexe, com és ja també tradicional, ha participat en la present edició amb la presentació de dues publicacions del seu catàleg de produccions. En concret, s’ha presentat el Demos 14 sobre el model econòmic valencià, i una publicació sobre l’auge de l’extrema dreta elaborada en col·laboració amb la Coppieters Foundation.

La primera presentació va tindre lloc el divendres 28 d’octubre a les 18.30h. De la mà dels autors i autora, Maria José Murgui-Garcia, Antonio Cubel Montesinos i José Ramón Ruiz Tamarit es va presentar el Demos 14, El model de creixement econòmic valencià, una publicació del Lab d’Economia Valenciana. Durant poc més de quaranta minuts i comptant amb una trentena de persones entre el públic els autors de la publicació reflexionaren i comentàren les principals problemàtiques del model de creixement econòmic valencià a partir de l’estudi històric elaborat a la publicació i de les seues anàlisis i treball de fons, tot aportant les propostes de millora a partir de mecanismes alternatius i de l’aplicació de diferents models.

Seguidament, les persones assistents poguéren raonar amb els autors i l’autora en l’stand de la Fundació Nexe i, inclús, adquirir la publicació amb el toc personal de dedicatòria i signatura dels dos autors i l’autora. Per a les persones que no poguéren acudir a la cita i adquirir l’obra, podeu accedir a ella clicant ací.

La segona presentació es va donar el dilluns 31 d’octubre a les 17.40h, amb les intervencions de la directora acadèmica de la Fundació Nexe, Vicenta Tasa i Fuster, i de la coautora de la publicació, Anna López Ortega. En aquesta cas s’abordava l’emergència i l’auge dels extremismes de dretes amb la publicacióEncarant la nova dreta radical del sud d’Europa una publicació que sorgeix de la proposta del Lab de Democràcia i Participació. En aquesta publicació, elaborada gràcies a la col·laboració de la Coppieters Foundation i que es configura com una obra coral amb tretze autors i autores, es fa una mirada a l’extrema dreta des de diferents arenes territorials. En la presentació, la coatura, va destacar el contingut multidisciplinar d’aquesta publicació i es va centrar fonamentalment, en explicar els fonaments del seu capítol elaborat conjuntament amb Marc Borràs: Spain remains different. Vox i la reconfiguració de la nova extrema dreta espanyola.

En aquest cas l’autora i la directora acadèmia poguéren raonar amb les persones assistents sobre les diferents aristes que involucren l’auge de la dreta radical, en l’stand de la Fundació Nexe també es va poder adquirir la publicació. En tot cas, la podeu consultar clicant ací.

Molt prompte ens veurem en la pròxima Plaça del Llibre, en aquest cas a Castelló de la Plana amb la presentació del Demos 13, Música Popular i Feminisme. Estratègia per al canvi.

Estigueu molt atentes a les nostres xarxes socials perquè en uns dies difondrem la galeria de fotos oficial de la Plaça del Llibre de València.